Friday, 23 April, 2021

4 exemple de piese printate 3D pentru domeniul auto


Domeniul auto este mai solicitat ca niciodată. Lumea își dorește mașini noi, care au performanțe mai bune. Pentru asta producătorii trebuie să își optimizeze producția și dezvoltarea noilor autovehicule.

Tehnologia care îi ajută este printarea 3D.

Printarea 3D este ușor ușor folosită în toate ariile producției auto. Pe lângă folosirea ei pentru producerea rapidă a prototipurilor, inginerii o folosesc și pentru a produce unelte, și în unele cazuri componente finale care ajung montate pe mașini.

Mai jos sunt câteva cazuri în care domeniul de producție auto a folosit cu succes printarea 3D:

1. Ford folosește printarea 3D pentru Mustang Shelby GT500

 

Ford este una dintre primele companii care a folosit printarea 3D, acum aproximativ 30 de ani.

Iar recent a deschis unul dintre cele mai mari centre de producție prin adăugare de material. Așa își doresc să implementeze printarea 3D în mașinile de producție pe cât de mult posibil.

Un exemplu potrivit este chiar cel mai recent vehicul, Mustang Shelby GT500 din 2020. Cel mai aerodinamic Mustang fabricat vreodată.

De aceea testarea diferitelor prototipuri înainte de stabilirea celui final a fost esențial pentru a obține maximum de performanță. Mai mult de 500 de design-uri diferite au fost folosite pentru ca echipa să-și atingă targetul de downforce, frânare și răcire.

Mai apoi cele mai bune au fost identificate. Inginerii au folosit imprimante 3D pentru a crea și testa prototipuri. Spre exemplu, echipa a testat peste 10 prototipuri pentru o piesă din mecanismul de activare a splitter-ului.

2. Volkswagen Autoeuropa: unelte printate 3D

 

În timp ce timpul scurt de producere al prototipurilor este unul dintre avantajele principale ale printării 3D, folosirea ei pentru crearea de unelte este imediat în spate.

Un exemplu potrivit este chiar Volkswagen, care în ultimii 6 ani a folosit în fabrica Volkswagen Autoeuropa din Portugalia numai unelte fabricate de ei. Iar fiindcă rezultatele au fost mulțumitoare, Volkswagen a trecut integral la uneltele folosite de ei acolo unde se poate.

Folosind printarea 3D pentru unelte se preconizează că Volkswagen a economisit aproape 325,000 de euro în 2017, în timp ce au îmbunătățit productivitatea și satisfacția muncitorilor.

3. Local Motors % XEV: aproape de mașini printate 3D?

 

Local Motors, o companie localizată în Arizona, este una dintre companiile ce se chinuie să facă mașinile 100% printate 3D o realitate.

Compania a făcut furori în 2014 când a anunțat că este prima prima mașină printată 3D 100%  și electrică – Strati – la IMTS. Mașina a fost fabricată în colaborare cu ORNL și Cincinnati, Inc.

Doi ani mai târziu, Local Motors au arătat lumii pentru prima dată pe Olli, o mașină printată 3D, electrică pentru transport local la viteză mică. A fost dezvoltată pentru zonele urbane, centrele orașelor, afaceri, campusuri de universități sau spitale.

4. Personalizare la un alt nivel cu printare 3D

 

Cu o creștere tot mai mare pentru obiecte și experiențe personalizate, producătorii de automobile le oferă clienților opțiunea de a-și personaliza vehiculele.

Dar cu asta, procesul de producție devine mai complicat și mai scump. Printarea 3D este una dintre soluțiile care face personalizarea viabilă economic.

Cel mai vechi producător japonez, Daihatsu, a lansat un proiect de personalizare pentru modelul lor Copen în 2016.

În parteneriat cu Stratasys, clienții Daihatsu își pot crea și comanda propriile panouri printate 3D pentru bara față și spate, alegând din peste 15 modele de bază și 10 culori.

În Europa, brandul MINI al BMW folosește de asemenea printarea 3D pentru a crea piese personalizate pentru mașini.

De la începutul anului 2018, clienții MINI au avut opțiunea de a-și personaliza diferite părți din interiorul mașinilor cu diferite culori și texturi.

În România, un studiu realizat pe industriile de la noi, ne arată ca domeniul Automotive ocupă o poziție de vârf în folosirea printării 3D pentru crearea mai rapidă a protitipurilor. Printre companiile participante la studiu se află Dacia, Renault, Continental Automotive.