Metodologia Agile este o modalitate de a gestiona un proiect prin impartirea lui in mai multe faze. Implica colaborarea constanta cu partile interesate si imbunatatirea continua in fiecare etapa.
Odata ce incepe munca, echipele parcurg un proces de planificare, executie si evaluare. Colaborarea continua este vitala, atat cu membrii echipei, cat si cu partile interesate din proiect. De aceea, persoanele interesate sa deprinda o astfel de tehnica ar trebui sa faca un curs Agile.
Prezentare generala a metodologiilor Agile
Manifestul Agile al dezvoltarii software a prezentat o gandire revolutionara privind furnizarea de valoare si colaborarea cu clientii, cand a fost creat in 2001. Cele patru valori principale ale Agile sunt:
- Indivizi si interactiuni peste procese si instrumente;
- Software de lucru peste documentatie cuprinzatoare;
- Colaborarea clientului peste negocierea contractului;
- Raspunsul la schimbare in urma unui plan;
- Management agil de proiect.
Deci, ce este metodologia Agile in managementul proiectelor? Este un proces de gestionare a unui proiect care implica colaborarea constanta si lucrul in iteratii. Managementul agil al proiectelor functioneaza pe baza faptului ca un proiect poate fi imbunatatit continuu pe tot parcursul ciclului sau de viata, modificarile fiind facute rapid si receptiv.
Citeste si: De ce sa urmezi un curs de business analyst?
Agile este una dintre cele mai populare abordari ale managementului de proiect datorita flexibilitatii, adaptabilitatii la schimbare si nivelului ridicat de aport al clientilor.
Cadre de metodologii agile
Managementul agile al proiectelor nu este un cadru singular, ci mai degraba, poate fi folosit ca un termen umbrela pentru a include multe cadre diferite. Managementul agile de proiect se poate referi la termeni cum sunt inclusiv Scrum, Kanban, Extreme Programming (XP) si Adaptive Project Framework (APF).
Agile este o metodologie de management de proiect caracterizata prin construirea de produse folosind cicluri scurte de lucru care permit productia rapida si revizuirea constanta.
Kanban
O abordare vizuala a managementului de proiect, in care echipele creeaza reprezentari fizice ale sarcinilor lor, folosind adesea sticky notes pe tablele albe (sau aplicatii online). Sarcinile sunt mutate prin etape predeterminate pentru a urmari progresul si a identifica blocajele comune.
Scrum
O metodologie PM in care o echipa mica este condusa de un Scrum Master, a carui sarcina principala este sa indeparteze toate obstacolele in calea finalizarii lucrarii. Munca se desfasoara in cicluri scurte numite sprinturi, dar echipa se intalneste zilnic pentru a discuta sarcinile curente si obstacolele.