
In toate domeniile de activitate umana calitatea este o valoare aflata pe buzele si in inimile tuturor. Oamenii isi doresc incaltaminte de cea mai buna calitate care sa le protejeze picioarele si sa faciliteze mersul. In cizmele cu blanita, picioarele rezista si la temperaturi siberiene. O talpa buna atenueaza socurile, fiindca uneori, din neatentie, omul calca pe o piatra sau intra intr-o groapa.
Incaltamintea de calitate nu provoaca dureri de picioare sau de coloana (tocuri cui) si nu se dezlipeste repede. Oamenii se simt pacaliti cand la prima ploaie, simt apa intrand prin incaltaminte la picioare.
Acesta este un exemplu simplu care demonstreaza cat de importanta este calitatea produselor cumparate.
Un om se duce la stomatolog, plateste tratamentele care sunt destul de scumpe, suporta durerile mai intense sau mai atenuate si dupa 2-3 zile constata ca i-a cazut plomba sau lucrarea pe care a dat atatia bani nu il ajuta la masticatie.
Pacientul acela regreta si banii dati si timpul pierdut si toate emotiile pe care le-a simtit stand pe scaunul acela.
Acest lucru nu este valabil numai pentru cabinetele sau pentru incaltamintea din Romania, ci in toate statele lumii.
Vor exista mereu managerii, furnizori de servicii care nu pun pret pe calitate, iar clientii lor onesti vor avea de pierdut.
In pretul biletelor pentru mijloacele de transport in comun este inclusa calitatea calatoriei. Scaunele trebuie sa fie curate, temperaturile optime, soferul trebuie sa conduca atent si sa vorbeasca politicos tot timpul cu pasagerii.
Acum un roman poate plasa o comanda pe site-ul unui magazin din China sau din Japonia, de aceea calitatea trebuie sa fie o valoare universala a umanitatii.
In prezent, exista certificare iso 9001 recunoscuta in 100 de state puternice ale lumii prin care se promoveaza cultura calitatii.
„Cine poate folosi aceasta certificare” este intrebarea care sta pe buzele tuturor si la care persoanele care citesc explicatiile de pe site-ul firmei care o emite au raspunsuri corecte.
- Certificarea poate fi folosita de furnizorii de servicii de orice fel. Furnizorii de electricitate, de gaze, de servicii de telefonie si de conexiune la internet trebuie sa posede aceasta certificare prin care sa se demonstreze consideratia pe care o au fata de clientii lor. Nu se poate vorbi de servicii de calitate cu infrastructura depasita. Cand stalpii din lemn putrezesc si cad, este normal ca electricitatea sa se intrerupa, sa nu mai fie conexiune la internet si sa nu se mai poata utiliza telefonul fix, desi abonatul plateste regulat factura. E normal sa se intampla asa, urmarindu-se lantul evenimential, dar nu este onest fata de beneficiarii serviciilor. E alarmant ca din anumite restaurante consumatorii sa ajunga direct la spital cu toxiinfectii alimentare grave. Un manager de restaurant care a aplicat pentru certificarea iso 9001 nu ar permite niciodata sa se intample asa ceva.
- Magazinele de orice tip, de la cele de imbracaminte si incaltaminte, pana la cele de produse agro-alimentare. Aprovizionarea trebuie sa se faca din surse sigure, dar si depozitarea produselor sa se faca igienic. De multe ori produsele alimentare se altereaza fiindca nu sunt depozitate in frigidere la temperaturile adecvate.
- Micii si marii producatori. Intr-un atelier de confectii, materialele de calitate trebuie sa primeze, dar sunt puse in valoare de manopera. Calitatea omniprezenta se va reflecta in gradul de satisfactie al clientilor, iar daca acesta este maxim, cifra de afaceri va creste considerabil.
- Fabricantii de mezeluri, de produse lactate, de materiale de constructie.
- Institutii care lucreaza direct cu cetateanul si care comunica verbal si in scris cu acesta.
- Unitatile de invatamant particulare si de stat. Grija pentru copii se va reflecta in sanatatea poporului si in nivelul de civilizatie al acestuia.
Acest certificat aduce urmatoarele avantaje concrete:
-atrage clientii care sunt dependenti de calitate
-sporeste numarul de parteneri puternici din tara si din afara ei
-face posibila admiterea dosarului la licitatiile publice pentru obtinerea unor lucrari foarte bine platite.
Aceste certificari nu se obtin greu si pana la sfarsitul lunii se pot solicita la jumatate de pret.
Ele se pot solicita telefonic, prin e-mail sau prin formularul online care necesita completare si expediere.
Certificarea iso 9001 merge foarte bine cu certificarea pentru siguranta produselor alimentare si cu cea a protejarii mediului sau a securizarii informatiei. Fiecare manager poate face combinatiile avantajoase de certificari si poate solicita si consultanta gratuita specialistilor firmei care emite certificarile.
O alta problema importanta pe care o include calitatea este aceea a economiei de resurse. O activitate este calitativa cand se obtin produse de calitate premium, iar materia prima consumata este cea strict necesara.
O conducere de calitate transfera responsabilitatea fiecarui actor implicat in procesul productiv sau in serviciile oferite clientilor.
Profesionistii responsabili aplica principiul calitatii in tot ceea ce fac, de aceea sunt apreciati asa de mult.
Traim intr-o lume in care certificarile iso conteaza foarte mult, ele echivaland cu garantiile pe care le ofera specialistii ca in firma X atmosfera de lucru este ideala, ca managerul protejeaza mediul si investeste masiv in reducerea poluarii, ca fiecare salariat isi indeplineste sarcinile de serviciu la superlativ.
Managerul este un model pentru cei din jurul lui si isi castiga respectul prin promovarea calitatii.
In spatele calitatii produselor sta calitatea umana care se descompune in: educatie, pregatire porofesionala, caracter, harnicie si perseverenta.
Certificarea iso 9001 trebuie sa fie nelipsita din firme, din magazine, din unitatile turistice, din scoli si alte institutii.
Calitatea primeaza si ea este cea care sporeste confortul vietii de aceea este atat de dorita si apreciata.