Monday, 25 October, 2021

Cum sa nu te pierzi in infinitul internet


Posibilitatile infinite pot fi coplesitoare. Dincolo de libertatea oferita, ele presupun sa ai instrumentele potrivite de evaluare si selectie. Ori intr-o lume care incearca mereu sa te manipuleze, ele trebuie sa fie mereu updatate. In cazul surselor virtuale de informare, ca si in cazul oricaror mijloace mass-media, cheia este felul in care reusesti sa verifici informatia.

Veridicitatea poate fi probata cu usurinta daca te apleci un pic asupra sursei, pentru inceput. Sa zicem, spre exemplu, ca ai tastat scoala de soferi Brasov rezultandu-ti o intreaga insiruire de website-uri, care mai de care mai atragatoare. Iti poti restrange aria cautand ce te intereseaza pe tine, scoala de soferi Brasov categoria B sau scoala de soferi Brasov categoria B+E, cu cat mai multe detalii, cu atat mai specializate rezultatele.

Acum este momentul sa te apuci de investigatii. Pentru inceput, companiile cu adevarat oneste au disponibila de obicei sectiunea de review-uri, in care ar trebui sa gasesti nu doar pareri 100% pozitive, scrise toate corect gramatical, pentru ca, sa fim seriosi, publicul nu este niciodata complet multumit sau impecabil educat. Apoi, firmele care se respecta au trecute clar datele de identificare din punct de vedere fiscal, fapt care te ajuta sa vezi putin din istoricul lor, probandu-le sau infirmandu-le corectitudinea. De asemenea, iti doresti sa colaborezi cu o companie deschisa dialogului, asa ca ar trebui sa cauti si sa si gasesti la ei mai multe modalitati de contact, pe langa vestitul (si de cele mai multe ori inutilul) formular virtual, macar o adresa de e-mail, daca nu si un numar de telefon. Deschiderea catre client si nevoile sale se masoara si in promptitudinea cu care le raspunzi acestora, asa ca e esential sa urmaresti cat de repede vin catre tine informatiile cerute, fie ca te-ai adresat direct pe site sau pe paginile de social media, unde interactiunea e de obicei mai rapida.

In ajutorul verificarilor tale pot veni apoi forumurile si alte zone in care lumea lasa feedback la liber. Pentru asta trebuie sa adaugi cuvantul „pareri” (ca „review” e mai putin uzitat) in insiruirea de cuvinte din motorul de cautare. Insa, pentru ca suntem cu totii diferiti si valorizam lucrurile subiectiv, este mai bine sa nu iei de bune toate lucrurile scrise acolo, mai ales daca nu sunt solid argumentate, pentru ca te-ai mira sa afli ce nebunii isi doresc uneori oamenii si cat de sincer sunt dezamagiti cand asteptarile nu le sunt indeplinite intocmai.

Odata intocmita o lista scurta, un top al preferintelor, sa spunem, nu iti ramane decat sa continui dialogul cu cei de pe ea, pentru ca interactiunea ta cu ei va fi cea mai relevanta. Pana la urma internetul nu e chiar asa de infricosator, nu-i asa?