Stiti legenda femeilor care ajung sa se deteste pentru ca se intalnesc la o petrecere si
constata cu stupoare ca poarta aceeasi rochie? Nu conteaza prea mult daca petrecerea asta a avut loc vreodata, conteaza sa intelegi ca pentru o femeie felul in care arata, construit cu atentie pentru fiecare detaliu, este extrem de important. Inca din copilarie fetelor (in mod special, dar nu exclusiv) le este cultivata pornirea naturala de a fi deosebite si de a-si manifesta prin vestimentatie in primul rand acest caracter unic. Nu o sa intalnesti niciodata o fata care sa iti spuna cu draga inima de unde si-a cumparat pantofii, de frica sa nu iti iei si tu la fel. Frica aceasta chiar exista si pentru a o combate s-a nascut probabil trendul handmade.
Haine handmade, bijuterii handmade , orice element sau accesoriu are acum un caracter profund original, care sa exprime exact ceea ce iti doresti. Nu numai ca este imposibil sa nu gasesti ceva pe placul tau, dar poti chiar discuta despre produse personalizate 100%, carora le adaugi chiar tu o tenta cu atat mai individuala.
Personal cred ca fenomenul merita analizat nu doar din perspectiva estetica, dar si din punct de vedere psihologic. La o prima vedere superficiala, a unui om cu limitate cunostinte in domeniu, pare sa fie o cale de exprimare care lupta cu tendinta de uniformizare, o exprimare bilaterala, a celui care face produsul si a celui care il cumpara si foloseste. Fara vreo exagerare, produsele handmade au un caracter terapeutic, prin simplul fapt ca, dincolo de ocupatia si destinderea oferite, sunt o cale de a spune lumii ceva despre tine, cu mult curaj, chiar daca nu cu voce tare. Fiecare alegere, ca vorbim de materia prima (metal, lemn, sticla, tesaturi, piele, s.a.) sau de accesoriile adaugate (cristale, pietre semipretioase ilisio.ro , elemente vegetale, etc) este o forma de asumare a independentei. Asa cum fiecare achizitie simbolizeaza fix acelasi lucru. Handmade-ul nu este o cautare a perfectiunii, dimpotriva, este o celebrare a acceptarii defectelor intrinseci, care nu domina intregul, ci ii confera autenticitate. Simplul fapt ca atat cei care fac produse handmade, cat si cei care le poarta sunt de obicei persoane cu un statut social si financiar superior este o dovada ca oamenii incep sa valorizeze lucrurile in functie de altceva decat traducerea lor mercantila. Ca vad in ele munca, imaginatia, efortul. Ca pot aprecia omul si produsul rezultat deopotriva si ca inteleg ca importanta in aceeasi masura este si imaginea de ansamblu, cat si fiecare parte care o alcatuieste.
Intr-o lume cu infinite posibilitati, de ce ai vrea sa fii la fel ca toti ceilalti?