Pentru afaceri si specialisti in marketing , exista cateva sfaturi utile pentru a valorifica puterea marketingului prin SMS fara a enerva clientii. Aceste sfaturi, trucuri si informatii despre marketingul prin SMS ajuta pe oricine sa mearga pe calea corecta. SMS, care inseamna serviciul de mesaje scurte si cunoscut in mod obisnuit ca mesaj text, este folosit de persoane de toate grupele de varsta. Pe masura ce oamenii devin mai conectati prin intermediul telefoanelor mobile, SMS-urile au devenit un mod popular de comunicare.
Aproape toata lumea are acces la dispozitive mobile, ceea ce ofera companiilor o acoperire mai buna si mai multa implicare din partea publicului lor. Faptul interesant de remarcat este ca rata de deschidere a SMS-urilor este aproape de 100% , iar cele mai multe dintre ele sunt deschise in primele trei minute de la primire, ceea ce este fenomenal.
SMS Marketing este marketing prin mesaje text bazat pe permisiuni, folosit de companii pentru a ajunge la clientii sau publicul tinta prin trimiterea prompta a ofertelor, alertelor sau mesajelor de servicii tranzactionale. Intr-un context mai simplu, SMS Marketing este utilizarea mesajelor text de catre companii pentru a comunica cu consumatorii lor.
Ca orice alt canal, trimiterea de promotii, actualizari, oferte sau informatii generale, cum ar fi stiri si detalii despre evenimente viitoare, se incadreaza in aceasta categorie si nu include prea multa personalizare. Aceste tipuri de texte sunt declansate atunci cand o anumita tranzactie este finalizata de catre un client, cu afacerea. De obicei, aceasta este sub forma detaliilor tranzactiei, expedierea comenzii, informatii despre programul de livrare si asa mai departe.
Asadar, inainte de a incepe intrebarile despre cum se incepe cu SMS Marketing, mai intai sa trebuie intelese elementele de baza ale acestuia. Exista patru blocuri pe care trebuie sa le adune o companie pentru a incepe calatoria in SMS Marketing. In functie de cat de bine le pot pune impreuna in strategia de marketing prin SMS, rezultatul campaniilor poate varia.
Ca orice alt canal, este important sa se analizeze, sa se inteleaga si sa se defineasca obiectivele pe care o companie doreste sa le atinga folosind text marketing. Strategia de SMS Marketing ar trebui sa fie in concordanta cu viziunea de baza a afacerii si cu interesele publicului tinta. Nu exista conditii legate de asta, compania este legata doar de imaginatia sa si de interesul clientului sau atunci cand se stabileste strategia. Se va asigura faptul ca acesta va fi unul solid!
Odata ce s-a stabilit strategia, urmatorul lucru este sa existe o baza de date cu detaliile persoanelor care doresc sa primeasca textul pe telefoanele lor. Dintre numeroasele moduri posibile, mai jos sunt cateva modalitati de a obtine abonati pentru marketingul prin SMS.
- Se va folosi numarul de telefon familiar sau existent pentru marketing text, astfel incat oamenii sa aiba incredere in companie.
- Se vor folosi „Coduri scurte” pe care oamenii le pot trimite pentru a interactiona cu afacerea. Exista mai multe utilizari ale codurilor scurte decat doar inscrieri. De exemplu, se poate oferi ajutor rapid clientilor prin mesaj text, pentru cineva care le solicita in afara programului de lucru.