Wednesday, 02 December, 2020

Din sfera unei agentii de marketing online: Cei 4 piloni de activitate


marketing online

Conceptul de marketing online a inceput sa prinda contur odata cu anii ’90. Momentul este marcat de aparitia primului browser din istoria Internetului – respectiv, Nexus. Dar, bineinteles, pentru ca e-marketingul sa poata debuta a fost nevoie si de un prim motor de cautare. Acesta s-a numit Archie.

 

Evenimentele ce s-au remarcat in anii urmatori au favorizat si mai mult aparitia si dezvoltarea a ceea ce inseamna astazi marketing online:

• 1993 – este lansat Mosaic, primul browser care a avut capacitatea de a afisa pentru intaia oara elemente de text si imagine;
• 1993 – in acelasi an, simultan cu lansarea browserului Mosaic, apare prima pagina web pe care este incarcat in premiera un banner clickable, ceea ce se poate traduce ca fiind o actiune de marketing online premergatoare;
• 1994 – are loc in exclusivitate o tranzactie in domeniul comertului electronic;
• 1994 – apar Yahoo!, Netscape, Opera si, probabil tot in aceeasi perioada, isi fac aparitia primele agentii de specialitate;
• 1998 – este lansat Google, care avea sa devina si sa ramana pana in prezent cel mai mare motor de cautare din lume.

 

Toate aceste evenimente au contribuit, pas cu pas, la fundamentarea marketingului online, insa aparitia motorului de cautare Google este, putem spune, detaliul care a propulsat noul tip de promovare. Odata cu Google, s-au dezvoltat tehnici de marketing digital nebanuite, care in ziua de azi sunt esentiale pentru succesul oricarei afaceri cu prezenta in mediul online.

 

Spre exemplu, SEO (Search Engine Optimization) – o componenta de baza a promovarii SEM (Search Engine Marketing). Acest tip de marketing online se refera la promovarea pe Internet prin intermediul motoarelor de cautare, presupunand optimizarea site-urilor (magazine online, pagini de prezentare, bloguri etc.) in acest sens.

 

Dar aplombul si rapiditatea cu care s-a dezvoltat si continua sa se dezvolte e-marketingul au determinat ca din sfera unei agentii SEO sa faca parte, treptat, mult mai multe activitati conexe.

 

Iata declaratia reprezentantilor iAgency.ro, una dintre cele mai notabile agentii in domeniu din Romania: „Pana in urma cu 5 ani, eram o agentie SEO 100%. Astazi, serviciile SEO moderne implica o mare parte din tot ceea ce inseamna marketingul online, asa ca ne-am adaptat. Concepem strategii de marketing multivalente pentru a oferi rezultate semnificative si de lunga durata.”

 

marketing online

 

Astfel, in prezent, o asemenea agentie de succes, indiferent de specificul ei initial, isi fundamenteaza activitatea pe mai multe planuri, pe care le putem aprecia dupa cum urmeaza:

 

Pilonul 1: Optimizare SEO
– Analiza business
– Audit SEO
– Creare strategie
– Link building
– Copywriting
– Raportarea activitatii

 

Pilonul 2: Content Marketing
– Articole
– Comunicate de presa
– Realizare trust mark-uri
– Descrieri de categorii
– Bloguri
– Continut social media

 

Pilonul 3: Social Media Marketing
– Audit social media
– Analiza competitie
– Research audienta
– Stabilire continut
– Analiza indicatorilor de performanta
– Raportarea activitatii

 

Pilonul 4: Campanii PPC (Pay Per Click)
– Definirea strategiei
– Research cuvinte cheie
– Conceperea anunturilor
– Setarea campaniei de PPC
– Tracking si masurare campanie
– Raportarea activitatii